DIY ampel!


Steg 1: Åtta lika långa snören som du knyter ihop. Jag valde linsnöre för det vad de som fanns hemma just nu. Detta är mitt första försök till en ampel. Men det lär inte vara min sista jag lär utveckla detta med olika material som läder, båtlinor osv. 

Steg 2: Stoppa in knuten i ett hål i en kruka. Knyt ihop dem två och två.

Steg 3: Knyt sedan ihop ett band från en knut till en annan knut bredvid...jobba dig runt.

Steg 4: jobba runt en gång till på samma sätt om du vill ha en stor kruka i din ampel eller något avlångt som behöver stöd. Det är bra att använda krukan som en mal för att försöka få knutarna på samma höjd så att din ampel blir rak och jämn.




Jag valde att trä en träkula i min botten tofs för att få den lite roligare att se på.

Steg 5: knyt ihop ändarna och gör en ögla att hänga din ampel i.

En ampel måste inte ha en kruka det kan vara en vas en glasburk som jag valde idag.

Jag valde att ta av locket på burken med et går ju utmärkt att göra ett litet mini växthus om en känner för det;) Lite sand och en kaktus kanske?

Det blir som ett fisknät som håller min fyrkantiga burk på plats.

Populära inlägg