Älskade svin..,



Smila är fortfarande sur och arg för att vi har skaffat en till hona i hemmet. Hon har fullt upp med att visa att hon är äldst och hon bestämmer över Charlie Cox. Det är inte lätt minsann att sättihop marsvin hur som helst. Det kan blir riktiga blodbad och gällande skrik som skär in i kroppen på oss människor. Det är grymma djur ibland. Men det är ju så de lever i sina flockar, det är ju så det måste vara för att de ska fungera i grupp. Någon måste vara ledare och bestämma. Smila och lilla Tova är väldigt lik varandra i humöret det var därför jag valde Tova för att ge Smila 2 år en match. Tids nog så kommer de att göra upp om plats i stora buren men innan det är möjligt så får de bo i olika burar. Jag vill inte ha stora blodbad.


Charlie Cox och Annie Smila är radarparet helt klart de är som le och långhalm.


Tova Lova pratar med Charlie igenom burgallret många gånger på ett dygn. De gillar verkligen varandra och skulle kunna bo tillsammans utan problem. Varje dag träffas alla tre på golvet och jagar varandra och smakar på varandra. Det är nyttigt och lärorikt och jag och min familj får en liten insikt i marsvinvärlden. Hur de fungerar i flock och vad som händer när en ny individ tränger sig på. Väldigt lik oss människor.


Hur mår katten Snuffsan då med sin juvertumör? Hon mår bra, den har inte vuxit något de senaste två veckorna och hon är pigg och glad. Matfrisk och låter fin i purret och i luftvägar. Hon väger fortfarande 3,8 kg vilket är hennes vikt normalt. Hon håller den än. Andas bra gör hon och springer omkring och busar. Hon tar gärna över marsvinas papphus som ni ser på bilden.
Snuffsan har inte visat några som helst symptom på att hon har elakartad cancer, vilket vi kör på just nu;) 
Varje dag med Snyffsan är en gåva,) Vi älskar denna katten,,,,hon är underbar, så underbar att jag skulle kunna skaffa en ny katt sedan. vilket jag knappt tror själv på när jag skriver det. Jag är ingen kattmänniska men har kommit att blivit med tiden. Jag har mött min överman i livet KATTEN och jag accepterar den med hull och hår.

Populära inlägg