ADHD



Har just fått veta att jag sannolikt har ADHD vilket jag själv funderat länge över. Det stämmer in så bra på mig. Om det visar sig vara så när remissen och testerna är gjord så blir jag lättad. Jag får en förklaring på varför jag mår som jag gör och varför det blir lite som det blir i mitt forcerade liv.
En diagnos till spelar väl rocken roll som jag skrev på min instagram tidigare idag.
Som jag brukar säga: Vem fan har sagt att det ska var lätt?!

Mer info HÄR det är ju så att vissa bitar känns mer bekant för mig än andra. Jag är ju van att var den jag är och har ju handskats med detta ensam...jag kan vara lyhörd och fokuserad, men jag blir lätt stressad inombords och orolig. Jag kan sitta still och vara lugn men jag far helst omkring i 100 knyck och ger järnet om jag får välja. Detta blir spännande måste jag säga. Både jag och psykologen tyckte att detta ska bli kul. En utredning, en utmaning och kanske början till ett nytt tänk en ny förståelse för mig själv. Jag är oftast för smart för mig själv. Kanske diagnosen ADHD kan få mig att acceptera att jag inte är riktigt som andra. Att jag inte fungerar riktigt som andra och det gör mig i slutändan till en katt bland hermeliner!


I väntan på bussen hem,,,brrr så det blåste kallt, längtade hem till kaffe och värme. Och det har jag nu, när jag skriver dessa rader.


Denna lilla tösen är bara några veckor gammal. Hon är ett teddymarsvin och kommer troligast att få rätt så lång päls. Men så otroligt söt och lugn. Jag höll henne länge i mina händer och vi fann varandra. Jag tror att hon kommer att trivas hos oss. Jag bokade henne tills i morgon så att hela familjen hinner att överlägga ett beslut om en ny familjemedlem. Smälter man inte?....<33<3<3

Marsvin är flockdjur,,,en flock är minst tre och det behövs nog en tredje i vår lilla flock. Det är nog mina sista marsvin i livet så varför inte njuta några år med dem och verkligen se deras rätta beteende. Underbara varelser. Marsvin tar tid och kostar massor av pengar, det kanske inte folk tror men så är det. Försäkringar, hö, frukt, grönt, mediciner m.m i slutändan kostar de massor. Men har du två så finns det rum för tre sen blir det stopp för min del.
Längre fram i livet vill jag resa och ha ett annat liv troligast så nu är nu. Marsvin ger mig glädje och lugn. Värme och kärlek. Just nu behöver jag dem.

Populära inlägg