Rita på tyg!

Det är kul att skriva fina ord eller kärleks ramsor om man så vill på svart tyg med skolkrita. Det var något som jag kom på idag då jag försökte få bort en smutsrand som vägrade gå bort i tvätten på mitt " Marimekko tyg" loppis tyget från Hamsta L som jag är inte riktigt säker på att det är ett Mariomekko tyg.
Här ser ni en rosa ton, ett streck....som jag inte får bort.
En test..."Happy" Jag sydda gardinen fast jag behöver den inte just nu, men jag höll ändå på och stryka alla tyger som jag har tvättat och köpt på loppis som ska bli grisar och ugglor;)
Här har jag jobbat över strecket med skolkrita på båda sidor. Det täcker men som vanligt så vill ljuset sabba min idé så när den kommer upp mot fönstret så anar man strecket ändå fast inte lika skarpt;)
Vill du ha bort din text så är det bara att använda en fuktig trasa som inte släpper ifrån sig ludd.

Populära inlägg