Pompom boll

Tyvärr så fattade inte min iphone 4s att jag ville ha bilderna i viss ordning så ni får scrolla och kolla steg 1 till 4 lite huller om buller som allt annat på min blogg;)

Nr 3: Klipp upp tyget runt ytterkanten på rundeln och knyt sedan ett snöre eller en tygremsa mellan kartongrundlarna. Tyvärr så får du plocka sönder kartongrundeln för att få till din pompom  i alla fall om man gör som jag rullar två lager tyg.
Men det smarta är att återvinna kartong från tex. cornfalkes paket eller som jag gjorde från varmakoppen kartong samt choklad.
Nr 4: Dra sedan till din Pompom, busa till den lite så att mitten snöret/tyget inte syns allt för väl;) Klart!
Nr 1: klipp två rundlar med håll ca 6-7 cm i diamater och ca 2,5-3 cm i mitten.
Mitt loppisfynd hade och har ett syfte så klart;)
Nr 2: snurra tygremsor runt kartongbitarna. Klipp långa bitar och fäst ihop vart efter du rullar fast dem .Du kan bara rulla fast ca 1 meter åt gången annars blir det lite bökigt, kan i alla fall jag tycka.

Populära inlägg