Älgar och Rådjursmöten!

Åter igen har jag och min sambo ett fint möte med Djuren på Alnö;)

Alltså hade jag bara ett bättre objektiv så skulle jag verkligen kunna få kalas bilder, skarpa bilder vill säga. Jag gillar mina bilder väldigt mycket men det vore mer närvaro i bilderna med tex. djuren om jag fick skärpan också! Eftersom jag printar hundra tals bilder i veckan och lägger ut på bloggen så ger jag mig själv cred och klappar mig på axeln för jag är en bra hobby fotograf;) Det är inte ofta jag får beröm för mina bilder här på bloggen. Men det är ok, huvudsaken jag vet att de är bra och jag själv är nöjd, det är det viktiga.
Jag kan aldrig jämföra mig med de som har bättre utrustning och som verkligen bara lever med kameran och djuren jämt, dit kommer jag nog aldrig. Men jag är glad för de möten jag får, trots mörka kvällar och jobbigt ljus mm.



Mötet i mörkret...jag kunde höra hur de gick och bökade i gräset. Wow, tänkte jag, har jag tur kan jag få till en eller två bilder på älgarna. Och det fick jag som tur var trots mörkret strax vid 20 tiden på kvällen i skogen. 
Ingen kamera gillar mörker. Jag testade blixten för att se ögonen i alla fall och det fungerade.


Vänder sig om och kastar en blick över axeln....

Lite rump visning så klart....

Två fina älgar som inte blev skjuten av oss annat än med kameran;)

Populära inlägg