Sista dagen på detta året...


Vad ska jag säga... fortfarande inget nytt hem.. inte ens en arbetsträning så inget jobb på långa vägar. Inget har gått min väg riktigt 2014. 
Glad att sonen har jobb ett tag till och att har eget. 
Glad att sambon räknas som anställd och att marsvina klarat sig ett år till. Lillan fyller ett år idag<3 och hon är minst lika stor som de andra:)
Men inget av det jag önskade mig 2014 slog in för min egen del. 
Det känns hopplöst och pissigt. 
Jag tycker ingenting är roligt längre.. försöker men erkänner att allt är piss.

Det blev 210 arter i år ett rekordfågelskådar år för mig. Vi kliver in på det fjärde fågelskådaråret snart och hoppas få uppleva något fantastiskt i fågelväg 2015.
Ny räkning börjar om några timmar..,

En prickig klänning och orangefärgade strumpbyxor blir kvällens plagg bara för min egen skull. Jag ska hälsa på sonen och äta middag med honom, katten och sambon bara för att komma hemifrån.
Jag har ingen lust att fira nyår över huvudtaget.

Trevligt att det blommar och slår ut något vackert att titta på. Dubbel skönhet.. 

Softa tulpaner... är vackert också och jag önskar så innerligt att jag slapp min ilska min ångest mitt heta humör min tvivelaktiga syn på männskligheten. 
Alla falska egoister där ute i världen.
Energisugare och tidssnylta
re. Regler som inte är regler för andra... särbehandlingar och missförstånd. Som sagt vad ska jag säga. Bara att bo i detta höghus ger mig magsår.

Bor du i hus
Har du jobb
Eget fordon
Ekonomisk trygghet
Familj
Hälsa

Jag säger bara var tacksam och sluta gnäll om du gnäller!

Det spelar nog ingen roll vilka mål jag sätter upp för 2015... det blir som det blir i alla fall. Precis som alla andra år som tickat på... jag sitter fast i en jävla tist tidszon och kommer fan inte ur!



Populära inlägg