Påpälsad och ut i snön..

Var inne hela dagen igår för att krya på mig inför julhelgen. Men insåg att jag bara måste ut i snön idag. Jag är ju den som älskar att vandra långt på snöiga vägar om jag är rätt klädd. Men idag fick det bli en biltur till fågelmatningen och njuta av att bara vara i snö och skog en stund. Snacka lite med fåglarna kika efter sorkspår i snön och studera åt vilket hål bambi gick efter snötäckt väg. 
Trots en brist på sol så känns det ändå mysigt att vara i lummiga skogen.
Ett försök att pigga på mig. Röda läppar och rosiga kinder kan hjälpa. Inte syns det att denna kärringen är klen?! :)

Äpplet ser nästan ut som en persika med puderklädd yta.

Grenarna väger tungt på granarna.

Det är vackert så att det gör ont. Alla årstider har något speciellt.

Det hade kommit rätt mycket snö i skogen vid vår matning och vi var först att vandra där idag. Inte ens markägaren hade gått sin runda som han gör varje dag. Jakten på grantjyvarna:)

Blackbeauty tar sig fram lätt med sin höga höjd och fyrhjulsdrift. Min sambo är toppnöjd med vrålåket sitt. Å jag klagar inte heller. Sitter säkert i den:)

Det har plogats utanför husen men ack så halt... det gäller att ses sig för.

Sexigt värre gäller det ju att klä sig...under allt som ska på.

Ett lager till och jag blev en rullta. Sen på med jackan och rullta lite till.., phu! Detta är det jobbiga med vintern om jag ska klaga på något också.

Populära inlägg