Snippsaunan är klar!


Här med inviger jag min snippsauna som tog mig 3,5 timme att göra plus målningen och bränning.
Insidan är väl nerslipad så att endast pigment är kvar i virket. Snippan vill ju ha bra nyttiga ångor.
Den är tillverkad av min gamla hatthylla och spillvirke jag sparat. Inget är impregnerat.
På sidan finns en träkant som fungerar som handtag.
Locket är löst för att kunna välja rätt sittkonfort.





För att tillverka hålet ”snippan” borrade jag mängder med hål tills ett nät av hål lossnade i mitten efter det var det enkelt att tälja med kniven tills jag blev nöjd.
Det finns inget vasst och inga stickor osv.



Jag har byggt den väldigt stabil för att orka min tyngd.

Venus of Willendorf fick pryda min snippsauna för att jag verkligen älskar den skapelsen/figuren. Tycker att hon passar min snippsauna utmärkt.





Lotusen är för yoga meditation och lugn.

En häxa som jag ” skratt” måste ju ha några symboler.

Mängder med örter är torkade av olika slag för välbefinnande och renar kroppen.



Jag valde en mer pikad form fram för att det ska kännas bra med benen. Allt för välbefinnandet!

Nu är det bara att inviga henne ordentligt och njuta!
Koka på en örtbrygd och placera en kastrull med brygden i hålet på ett underlägg. På med locket och sen sätta musen i hålet och njuta.












Populära inlägg