Eko och Venus... äpplen och lila morötter!


Nu blir det färskpressade äpplen till frukost ett tag:)
H kom med äpplen från sin trädgård. Vinteräpplen med krisp. 

Varvat med shots av ingefära citron och honung!

Vi gav oss ut i mörkret och ner till Eko den nya butiken. Jag blev inte impad alls. Men det fanns det jag skulle ha iaf.

Eko hade massor av pynt av alla dess slag kanske grannen shoppat där. Ser så ut i fönstret.

Jag kom hem med hyacinter ljung och lera. Klister och lite små plock.

Som jag längtat efter hyacinter... de doftar ljuvligt och är vackra.

Vi skulle fika på Eko men efter att ha sett eländet till fik valde vi att gå på Ica och köpte med oss lite annat plock gott bland annat lila morötter. Mumsiga och lite läskiga.

Av leran tillverkade jag två Venus of willendorf.





Lufttorkad lera... lite svårjobbad men helt ok. När de är torra ska jag måla lite brunt på en del ställen de ger dem mer liv.

Rätt stora...

Monterade dem på blompinnar.












Populära inlägg