En kreativ morgon....



Jordnära toner på balkongen...rost och terrakotta.



Jag använder lock och glasburkar som drivhus så kallade odlingsklockor.
Ett annat smart tips är att använda toalettrullar och tidningspapper som frökrukor.
Jag ska plantara tomatfrön i mina toarullar. Jag sticker ner tidningspapper i toarullen och viker botten så att inte jorden far ut. Jag klipper en stor tom toarulle i önskade bitar.


Härligt att påskliljorna vill blomma denna gången sist så ruttnade mina knoppar vilket var nytt för mig.


Idag har jag planterat chilifrön från torkad röd chili.
Jag tror mad all säkerhet att det blir minst tre fina plantor om jag sköter om dem.


Det är lätt att fixa egna tomatfrön, jag plockar ur frön ur en tomat och lägger dem på tork.
Sen är det bara att plantera om en dag eller två. Man kan också plantera en halv tomat direkt i jorden om man vill det.

Jag har bestämt mig för att odla eget på balkongen i år och inte köpa på mig massa blommor som jag ändå inte klarar av att sköta på våran väldigt heta balkong sommartid. Några kaktusar kanske jag skaffar för de kan passa klimatet på sjunde våningen;)

Populära inlägg