Rullrån passade bra en grå dag som denna!


Idag har jag städat hemmet... verkligen behövligt. Har inte haft orken riktigt sen jag började arbetsträningen.
Men hade lovat mig själv igår att dammsuga och torka goleven och lödra upp mina ullmattor lite med varmt såpavatten. Och det är gjort... mycket skönt.
Vädrat sängkläder och pysslat om mina växter.

Efter en vila på soffan kom jag på att det var dax att baka rullrån vilket jag sen gjorde men delade upp det på två omgångar för att inte överbelast kroppen med statiska rörelser.

Denna burken är nu överfull och en bruk till.... bilden är tagen efter första omgången. Nog är det väl gott med rullrån?! Jag tycker absolut det och de hör julen till.

Har haft ett bra samtal med min psykolog och kommit fram till bra små knep att ta till för att finna balansen i kropp själ och smärta. Jag tar till mig allt som ger mig ett bättre liv på sikt.
Jag önskar er läsare en trevlig kväll och jag hoppas verkligen att solen snart kommer fram för vi orkar inte detta mörker/ dis/grått i all evighet. Kram


Populära inlägg