En skön lördag förmiddag! Ljusenergi


Lycka! idag kommer det snö... jippi! 

Jag har orkat med en kort promenad. Matat fåglarna och fotat lite.



Väl hemma igen var det dax att ordna till diskar i svanken som jäklas. Skönt att vila svanken på en yogarulle.



Idag fick det bli risgrynsgröt till lunch. Skinkmacka och kaffe. Och en snus på det... gött!

Cypress barrar inte och det passar mig bra.

Linängel klassiker från förr.

Näver stjärnor är ett sätt att plocka in naturen.



Min lilla egengjorda svamp.





Ljuset är viktigt för ögat. Något jag och psykologen samtalade kring igår. 
Jag tänder upp ordentligt i hemmet när jag är kreativ och när jag känner att jag behöver fylla på med energi.
Det är kemi ögat fångar upp ljuset strax ovanför vårat synfält vid ögat.
Växtbelysning lysrör med blått ljus ger energi!
Det finns ju dagsljus lysrör att köpa men de är dyra 2000-3000 kr.
Allternativ är ju att komma nära samma typ av ljus som vi behöver. Det finns billigare rör och ibland duger de rören minst lika bra.
Ljus ger energi och piggar upp oss!













Populära inlägg