Jösses så mycket gult!


Måste vara någon som skurit ritualmönster en gång i tiden. Skogen är väldigt gammal.

Söta små svampar jag älskar dem.

Nya vyer i skogar innebär nya intryck mina ögon rullar som flörtkulor i skallen. Jag ser fan allt och blir helt slut. På gott och på ont.

Mossklädda stenar detta är tecken på att det funnits hus i närheten tidigare. 

Jag gick på lite stigar en omväg till Ikea faktiskt tänkte titta på folk och käka surdegspizza. Men på omvägen fann jag tre små kantareller i samma veva mötte jag en kvinna med en korg full med gula kantareller och någon Kalle. 
- a tänkte jag... bäst och kolla lite nya ytor som är obeprövade för min del just denna delen av året.
Å mycket riktigt! Wow så mycket kantareller jag hittade. Fyllde en kass.. ( har alltid en påse i väskan.)
Det blev ingen pizza på Ikea jag gick runt i skogen istället:) 
Stor och ståtlig!



Jag kan aldrig vara utan plastpåse det är ett faktum.

Hittade flera ställen som såg ut såhär hur hade hon missat dem undrar jag ?!

En gammal ölburk Tuborg en klassiker.







En redig sprängticka hittade jag också! ( rörde den inte)

Populära inlägg