Grävlingen som nästan sprang ner mig!

Precis här vid björkens fot girade en springande grävling över mina fötter när jag kom lufsande mot den. Grävlingar ser dåligt och jag blev ivrig och ville inte gömma mig. Jag hörde den komma springande uppifrån så förmodligen var den jagad av något eller hade väldigt bråttom hem till lyan.
Grävlingen girade snyggt över mina träningsskor, gruset yrde och tro mig jag tänkte inte på faran, jag tänkte inte på att nu kan han bita tag i mitt ben.....jag tänkte bara vilken underbar varelse och varför hade jag inte kameran med mig?! Men så är det i livet inte alltid det blir som tänkt. Ni vet fel folk på fel plats osv. Bara att acceptera;) Kanske jag får träffa hon/han igen när jag återvänder till Österåsen.


Det luktar så gott i skogen efter regn...



Som en bädd att ligga mjukt på....den känslan får jag,)



Lingon och blåbär på strå....det måste vara ok att få göra något annorlunda.

Vår minsta fågel i Svergie, Kungsfågel.


Populära inlägg