Mitt i Naturen på teven! Vad fan tänkte de med?

I går kikade vi på senaste avsnittet av Mitt i Naturen på tven.
Det handlar om våren och fåglar så det är klart att vi kikar på dessa avsnitt jag och Tobbe för att vi är intresserade. Vi är ju fågelskådar nördar av rang!

Under programmets gång visar de en kille som drar runt på skidor och letar minkspår och andra djurspår. En liten fågel sjunger i hans närhet var på han säger i ett naturprogram: Jag hatar fåglar!!!!
Tjäder och lite större fåglar går väl an...Större hackspett är rätt cool, men jag hatar små fåglar. Jag fattar mig inte på fågelskådare.

Men lukta på minkskit det kan/kunde han göra;)

Hm min tanke är ju direkt vad fan gör han i ett naturprogram om han inte accepterar småfåglar!!!!
Just att han säger det två till tre gånger dessutom otroligt onödigt. Skämt, skäms, skäms säger bara jag och skäms Mitt i Naturen som tar med dessa ord i eran programserie. Tanken är väl ändå att värna om naturen och prata gott om den i ett naturprogram inte säga saker som han spyr ur sig. Vad ger de för signaler till tex ungdom som är intresserad.

Hans åsikt är hans åsikt den skiter jag i men i Mitt i Naturen! Skärpning!!!!
HÄR finns avsnitt från Mitt i naturen!

PS! Det är många som hatar och inte förstår sig på fågelskådare det är inget nytt men småfåglar tillhör Mitt i Naturen i allra högsta grad!
Och är det några djur som imponerar på mig så är det fåglar. De slår människan med hästlängder. Vilka resor de gör, vad mycket de ser. Power säger ju jag då.

Kvittra min vän kvittra, gör din röst hörd, du har samma rättighet som oss andra!  Sädesärla

Populära inlägg