Enbenstativet hjälper mig!

Tobias har köpt ett enbentstativ som jag lånar till mitt tyngre objektiv. Det blir lättare att vila nacken dvs. lättare att fördela bördan.
Ovant men bra:)
Några bilder vill jag ju orka med trots att jag är klen av mig.

Objektiv:70/300 canon 1,5m/4,9ft


Kamera:  Canon 550D som har tagit minst 60 000 bilder, den börjar nog bli trött nu. Jag är livrädd att den ska gå sönder eller ge upp. Kostar en hel del pengar att skaffa mig en ny. Denna har min sambo köpt så jag har haft en väldans tur som har fick den då han köpte en 70 D, då hade han bara fotat högst 2500 bilder med 550D. Resten upp till 60 000 står jag för....he he he. De säger att gränsen ligger på 50 000 bilder sen så börjar kameran ge upp. Det är ett under att den har hållit för så mycket bilder och i så hårt väder som jag har utsatt den för.

Populära inlägg