Värk trött men presterar ändå


Stilleben höganäs…

Fotboll har varit i centrum för många men vikingarna har varit mitt centrum.

Fyndade en längd retrotyg på jobbet som jag genast tvättade och hängde upp i hallfönstret.



Hängde även upp min ampel jag fyndat.

Fick ju två kornischer av grannen som jag räddaddEn är på lagning  och en har jag hängt upp i hobbyrummet.

Vill inte ha gardiner där eftersom jag vill jobba i ljus.
Men en slingerväxt blir nog aktuell.
Fyndade en magiskt snygg korall för 55kr på jobbet. 
Den stod på min önskelista så jag blev extra glad.

Något annat jag önskat mig är Hollywood Nils Johan kaffepanna. 55kr är ett kap.

Frutto bricka och vackra koppar med fat kunde jag heller inte lämna.

Motivet är hortensia.


Invigd!

En annan snygg felfri retrolängd billigt… älskar färgerna och de naiva växterna.
Blommor från Ödesträd i en minivas är aldrig fel. Förhöjer trivseln.

Idag har det regnat en del och det är ju så med min fibro att väderväxling är ingen bra grej… jag får alltid extra ont och det gör mig deppig och osocial.

Men jag tänkte att en god middag på ballis inte vore helt fel så det tog jag tag i. Stekstill färskpotatis och gräddig löksås. En höjdare enligt mig!

En gransnaps fick det bli till.

Men sen kom regnet och jag gick i ide en stund tills suget efter en efterrätt tog över gjorde jag en rabarberpaj av egenodlade rabarber.



Henke kom lagom tills pajen var färdig tänk att han alltid prickar in gosakerna. Skratt.., men kul med lite sällskap en stund för jag fick ju fotmassage. 




















Populära inlägg