God mat och härliga loppisfynd!



Igår kväll hade vi det mysigt med god mat, fotboll på tven och mys i tråkvädret.

Vongola musslor och pasta.
Idag blev det loppisrunda i Stöde.
Massor med retro och fina saker.

Det blev en hel del. 

Teaklampor båda för 140kr ett otroligt kap!

Keramik urna märkt KA Chania och Ett blomfat med blomsterfakir Uppsala Ekeby felfria.




Stora tunga dörrhanddtag i broms.
En vän till min andra tavla. Samma konstnär.



Pidestal 20kr 

Brons askopp/vas 5kr

Flaskkork unik i keramik. Den fick jag gratis av loppisägaren. Hans mor hade målat den när han var liten. Otroligt snällt av honom.





Nu ska jag finna den med S på.

Tyskt barnspel vintage



Vintage bokmärken 


Unikt träpussel från 60-70 talet enligt förra ägarinnan.
Finner inget liknade på nätet.





Synd att namnet inte går att tyda.

Finaste vintage boken. 10kr





Magiska bilder och samtidigt får barnet lära sig fågelarter.

En fin vintage klämning till Hilma aldrig använd. 10kr

Stor 70-tals duk.



Efter lite förgskrapning med morskniven räddade jag en goding. 

Använde tre olika färger av akvarell för att ge den lyster och sammanhang till originalet. En del var utbytt och säkert därför den hade målats svart på rundstavarna och den ersatta delen. Men vi fick den för 50kr.







En till mig och en till Henke.



































Populära inlägg