Midsommarafton i Lappland och Jämtland!


Igår kväll hoppade vi in i bilen och drog till Kyrktåsjö!
Mitt älsklingsställe…
Vi kom fram 23.50 på resan mötte vi två rävar och en kattuggla samt några rovfåglar i höjd.



Hubert min spindel fick flytta ut för han ville inte bara vara i taket vid 02.00 på natten. Hoppas han hittar in igen han trivs ju i huset men Henke ville ha ut honom så jag fick så lov att bära ut Hubert i ett glas. Hubert är väldigt stor spindel.

På morgonen gjorde vi tårta såklart!

Nattens regndroppar vilade på vallmoblommorna.







Hoppade i linne-kläder…



Vi landade i Viken på loppis som steg ett efter frukost. Som vanligt hade Lars plockat fram gobitar till mig. 
Uppskattas! Tack!



Vidare mot Dorotea…













Jag grinar av lycka för denna klänningen är min!!! Jag fick den av Henke 799kr sjukt dyr men grym kvalité är så jävla glad!
Tack mitt hjärta Henke.

Efter Dorotea drog vi vidare i Lappmarkerna till Borgafjäll.










Där sken solen och vi njöt av tårta. Fler vackra foton kommer när jag kommit hem. De finns i min Canon.





Minnes sten

Vi besökte Micke och Lollo som bor i Borgafjäll i världens lyxhus med bastu och världens utsikt. 

Väl hemma i stugan fixade vi god mat och dryck.















Ett kvällsdopp blev det allt😊 



Iskallt men såååå skönt! Världens bästa midsommarafton! 










Populära inlägg