Första praktikdagen


Igår började min praktik på Erikshjälpen i Skönsberg.
Ibörjan kändes det helt knasigt. Ingen röd linje och inte det bästa bemötandet från bossen. Men jag är ju väldigt van.
Jag fann mig en egen linje och fokuserade på kunder som är min grej.
Tog mina egna beslut och samtalade med god ton och med försiktighet vilket inte alltid är min linje.
Det tar tid att komma in i ett gäng som är sammansvetsat och jag räknar heller inte med att bli antagen i gruppen. Huvudsaken jag själv vinner på att komma ut i arbete och finns rutiner och hitta tillbaka till ett normalt liv.



Detta är stegen i butiken under mina fem timmar jag arbetade. Var av ca 45 minuter var sittandes vid lunchen.


När passer var slut tog jag bussen hemåt hoppade av i birsta och handlade och åkte smart på samma biljett hem. 

Körde en tvättmaskin och fixade middag sen halvdog jag i soffan framför tven.
Har nu fyra dagars återhämtning och börjar igen på tisdag ett nytt pass.

Gjorde ett enda fynd igår när jag slutade.Ulla Poken manchesterbyxor rostoranga för 41kr. Helt nya och oanvända.










Populära inlägg