Smärta och adhd!


Det är jobbigt med Covid trångt på bussarna och mycket folk i omlopp i butiken jag jobbar i.
Mycket handsprit går det och ansiktsmask använder jag i källar utrymmet ( lagret) i butiken för där damnar det mycket och kommer ständigt in varor.

När jag väl kom hem idag väntade ett psykologsamtal som var bokat sen en tid. 45 min långt och givande.
Jag har kronisk värk och känner inte av att kroppen kolappsar vid smärta då jag konstant bär smärtan med mig. Men jag ska verkligen försöka att tänka på det mer än vanligt. Att välja mina tillfällen för motion osv.

Att vara kontrollmänniska och en person som är driven mycket på grund av intressen och adhd-driv är en tung börda större delen av livet men jag försöker att se det ljusa i den biten också även om jag inte ofta ser ljust på det.

Det är en kamp och jag ser det också bland mina kollegor att adhd är svårt för vi passar inte in i alla samanhang och det är inte för att vi är felande som människor eller sämre människor utan för att vi blir mest frustrerade på att jag ( vi) anses måste anpassa oss till omgivningen mer än andra. 
Vilket är otroligt påfrestande!!!

Populära inlägg