Nyponsoppa på gång..,


Plockade nypon idag till nyponpulver.
Motade förkylningen och lapade solens strålar några timmar ute.

Nypon är sjukt nyttiga. Massor av vitaminer. Dessutom kan du styra vad du vill blanda med ditt hemgjorda nyponpulver. Tex honung.

De ligger nu på en plåt i ugnen ett dygn på 50 grader. De ska torka och sedan malas ner till pulver. När det är ett pulver kan jag gallra ur kärnor med trådsil.

Passade på att ha med mig fika till havet idag. Satt vid bäverhyddan och spanade.

Spanade även på insekter och svampar.

Och tex på att nu hade bänken som byggts av björk hämtatsoch pysslats om.

Jag är nu jättesugen på att ta reda på bjökbiten som är kvar. Önskar jag hade en motorsåg. 

Jag får fundera ett tag på att anta mig utmaningen med björken. Det är lättare att göra en sallad och njuta på ballis med H.

Mycket svalkande och gott.













Populära inlägg