Vackra spännande natur!

Suger åt mig av det vackra allt jag kan.
 "Gult i mitt hjärta"
Jag ser dem... jag vill ha dem alla:) Hehehe

Jag kunde faktiskt lämna dessa vinbär i skogen. Otroligt vackra!

Enbär plockar jag för att jag tycker att de är vackra och doftar ljuvligt! Fin till inredning. 
Spillning hittar jag i skog och mark ofta idag hann rådjuren smita innan jag fick syn på dem. ( färskt)
Guldet jag fann idag en hög med Chagan dvs sprängticka. Svampar som växer på björkstammar och är jättenyttiga.
Några kantareller idag igen... så länge jag ser dem och finner dem tar jag tillvara på dem.
Jag gillar verkligen den klarorangefärgade nyansen den är varm samtidigt som den känns kall innan den färgen slår om till mer knallit röd oramge.
I år är det gott om hallon och jag mumsar i mig flera nävar under mina promenader i skogen.
Damaskerna åkte på idag eftersom det regnat. Tittade givetvis efter farbrorn på 80 år som är försvunnen sen något dygn från Bergsåker. Dement och ensam det är så hemskt. 
Solen ville tränga fram...det kom några stänk på mig men det är bara mysigt.
" Vänner"
Dessa ser garenterat inte ätliga ut men påminner om vingummigodisar.
Rena djungeln på sina ställen.... i Skönviksskogen.


En blivande myrstack!


Denna myrstacken har kommit lite längre:)


En fika pause banan och vatten för blåbärsriset är till mina marsvin.

Dagens pass .., igår blev det 6,9 km så lite mer idag det känns bra.
Min kropp är som ni många vet helt ur form tyvärr.
Jag har misdlyckats med vikten och jag få gades upp av hemskheter som adhd och mediciner istället.  
Min fokus på bra saker som hälsa raserades och jag måste ta nya tag in i ett nytt skede.



Populära inlägg