Cykeltur och skogsmotion!




Fågelbo




Sprängticka


Det ingår inte i allemansrätten att såga sönder träd och ta dessa nyttiga sprängtickor.


Under detta bråte fann jag skatter idag i skogen.

Dessa :) 











Detta skogsfyndet gjorde jag för någon dag sedan. (Ovan)


Cykelsadel





Synd jag inte hittade den tredje saknade delen.. å sndra sidan så är det väl därför den slängdes en gång i tiden. För att den gått sönder.



Någon pryl som varit i en glödlampa eller något liknade.

Jag fann guldkorn mängder med gula kantareller.


En vacker syn:) Tycker jag!

En Karl Johan





Kaffe hade jag med mig idag.

Älskar att besöka nya skogar och utforska. 

Trattisarna är här på allvar nu till min glädje.


En fyrklöver idag med... blir en om dagen i snitt.

Murkla

Skogshallon i mångder.

Tog inte ens fem minuter att plocka 5 dl hallon.



Fyllde kepsen med då alla påsar var upptagen med skogsfynd och svamp. 

Så här galen och knäpp blir jag när jag ser vackra tjocka stora bär!!!!!

En riklig hallonskörd det är nästan så att jag måste återvända. Riktigt stora skogshallon finns inte mycket som slår det i bärväg. 

En vän hämtar dessa:) 

Jag ska ta hand om taggsvamp aspsopp björksopp och en kalle:)

Populära inlägg