Du älskade höst!

Du kära underbar höst med sprakande färger i löven, ditt mörka kvällsrop in i själen.
Du som väcker mörkret i många , du som lyfter livet för fler hoppas jag...
Du trånande höst, du vackra dag, kylan som sveper över min svettiga rygg när jag promenerar i regnet, när jag suger in den tunga råa luften i lungorna.
När löven signar ner och ger klarteckan för snö och halka, frost och kyla i kinderna och lederna.
Du vackra varma höst med dina sprakande varma färger jag älskar dig för den du är, den årstid du är.
Du ger mig hopp och inspiration, du ger mig utmaningar att erövra när du tar plats i mitt liv.
Du sköra höst, du tunna höst,  jag följer dig var dag, snart nog tar vi klivet in i vinterns bitande fas av kyla och tillsammans ska vi kämpa oss igenom tills våren spirar igen.
Du älskade höst....
// Petra Eriksson


Populära inlägg