Ekorren i SV


Jag är så glad att jag fick fota den i sin hem miljö och inte vid en fågelmat station där man är van att se dem nära människorna. Det blir så mycket trevligare bilder med skogen runt omkring.


Jag skulle givetvis kunna tänka mig att vara en ekorre om jag fick välja.


De är söta, vackra, snabba och smarta;)


De kan mysa i solen och klättra högt upp i trädtopparna utan den minsta rädsla för höjdskräck.


Deras tänder växer nog konstant....


Vilka härliga tofsar den har på öronen.


Enorma klor har de så att de får bra grepp när de hoppar mellan träden och klättrar på stammarna.


He heee den har full koll på mig och kameran men verkar inte bli rädd...


Den lyssnar in alla ljud...alla klick klick,,när kameran smattrar på.
Och ni ska bara höra hur jag låter,,,,jag smackar och pratar hela tiden med ekorren för att den ska bli nyfiken av sig;)


Näpen,,,och de där fina morrhåren,,,,ååå jag vill ha en ekorre om det var möjligt.


Den vänder mig ryggen för att få mat ro tror jag visst;)


Här gnager den på ett frö från en Lönn.


Så gullig med frön i munnen innan den drar vidare in i skogen,,,,hoppas att vi ses snart igen min kära lilla ludna vän;)

Populära inlägg