Trädgård hela dagen med nya perenner!


Idag åkte vi till Tunet på Alnö jag och Henke. Det var en trädgårdsförening som sålde plant. Super kul.



Vi fikade extra gott.

När vi kom till Kajutvägen ordnade jag med stöd till pionerna och fixade med jordgubbarna. Inga fåglar ska hacka sönder dem. Spets köpt på loppis är perfekt och snyggt.




Jag tog hink och spade med mig till skogen och hämtade lite av varje som naturen kan erbjuda till en trädgård.

Ormbunkar sju stycken. Jag ordnade med en slänt vid husknuten som sett hemsk ut. La matta och grus. Fixade stenar och krossade tegel i skogen. Det fanns en stor hög med gamla tegelstenar efter en riven byggnad och återbruk och gratis är bra. Jag blev nöjd med resultatet. Ormbunkarna kommer att växa upp och breda ut sig.

Vid de tre stenarna fyllde jag på jord och planterade Henkes köp av perenner.  Planterade mossa på en sten.

Jag la jord under mossan då växer den fast.





Krusbären är pågång.

Jag köpte en udda kul växt. Himmelsblomma tror jag att den heter.

Blomman har inte slagit ut än men tro mig den är jättevacker.



Rosenskära ( köpte jag på Blomsterlandet för 50kr.)

Dahlior 

Längtar tills dessa blommar.  50kr styck är betydligt billigare än i butik. Dessutom fick jag två sorter i en kruka.

Populära inlägg