Sommaren är snart slut jag loppar in i det sista!


Igår var det en fullspäckad dag. Jag återvönde som volontär på Erikshjälpen några timmar. In i kaoset jag märkte att folk inte mår bra där. Slitage i gruppen och mycket hade hänt och ännu mer stod stil. Tror inte att det är arbetsplatsen för mig längre. Förmånga som mår dåligt och jag behöver inte det i mitt liv.
Jag försökte fokusera på mitt retrobord och konsten.
Jag fyllde på med retroprylar och vintage kläder. Även tavlor fyllde jag på. Sen gick luften ut mig och jag drog hem.
Vid 15 tiden kom Rosten och hämtade mig och vi besökte Nebulos gård och kvälksloppiset där som var anordnat.
Vi drog sen vidare till Säter/ Kovland på loppis hos Veronica. Där fyllde vi bilen igen från golv till tak.
Blir lätt så med två loppis tokiga brudar.

Här kommer lite bilder på fynden. 
En dammvippa vintage.

En trött träbricka som jag gav nytt liv till.




Där fick den bo.

Keramik tavla av Josef Simon. ( Erikshjälpen köp)



En fin liten byst i krramik.

Boken är från 1930. 

Fruktkorg 

Piazza Stig Lindberg ( Erikshjälpen)



Stig Lindberg Dominofat ( Erikshjälpen)






Vilket jobb… svampar ser jag. Den är ylletvättad och ren.

Teakbox som är ett syskrin. När en öppnar den finns det hållare för nålar och sytråds rullar. Ovanlig och cool.

Så här….

Rosa/gult fotoalbum och den gröna förvaringen samt en stämpel är fynd från igår.

1979 smurf album med rena sidor av tjock papp.

Två längder av retro tyg med hörliga förger.

En antik metaltomte på en gunga. Påskägg och en liten vätte.

Den i mitten köpte jag igår. Dansk design när den är som bäst.
Det rosa Dam trollet Danmark köptes igår.

Nittsjö kruka och Gefle fat.

Vintage danska vykort.

Tavla av Stig Bahlenberg motiv tup litro. ( Erikshjälpen)

Brio leksaker… spel hund krittavlanoch kulram.

Börjar att bli några…





Retrodekaler
Mer påskpynt…
Tre stjärnor ask.
Salt och pepper i teak och stål.

Tapet


En liten sockertopp.
Teakvägglampa.
Som sagt det blev en hel del. 


































Populära inlägg