Stöde och loppis


Idag besökte Henke och jag ett loppis på en loge vid spökhuset i Stöde.



Rutig blev dagens stil.

Jag köpte mig lite färdkost en italiensk pizza från Ica maxis bistro som är grymt god. 





Där fyndade jag en hög med saker för en hundring.

En lyxig toahållare i äkta mässing.
Nyströms Lyx

Den var verkligen inte såhär blank och fin men lite putsning eller väldigt mycket putsning blev den till slut så här fin. Bara denna är värd minst 300kr.

En teak vägglampa som saknar hållstaget men det finns lösningar. Snart nog hittar jag hållaren tills dess fungerar det bra med gångjärnet där dörren är borttagen. Det satt ett tyg på men det ligger i tvättkorgen. Jag ska bara använda det som mått till att sy en ny hätta på skärmen.

En vacker äldre tenn ljusstake märkt R Björnstad Hand made.
En gul retro lampa som ska säljas.

Dansk plåtburk Ira som också ska vidare..

En blom skärm till badrumslampa 60-70 talet ska också vidare.

Myrten Gustavsberg kaffekopp.

Retro äldre hink i plast som ger mig nostalgi vibbar. Min moster har såna hinkar i sin sommarstuga. Henke har också liknade i sin stuga. De är så charmiga. Smala och avlånga.

En Luxus lampskärm.

Fyra träben med mässingsfötter och monteringssnruvar upptill. Dessa ben passar både en stol och ett litet bord.
Bra att ha..., vetkligen ett fynd

Helt oanvänd Lp skiva.

Efter loppisfyndandet bar det vidare till Henkes mor och sambo i Stöde.


Det odlas för fullt i deras odlingsbäddar och potatisen är satt.

Även jag har satt potatis mandelpotatis.

På min ballkong... sand jord och lite lerjord utifrån. Jag hade inte fyllt upp med jord när jag tog bilden men det är åtgärdat. Hoppas på ett kok i augusti iaf.



Plommonträdet 





Det bjöds på gofika:) Mumsigt med Fransk chokladtårta.

Jag fick en låda och korg av M och B full med broderigarn och ullgarner. Bara lådan är ju magiskt fin.
Tacksam är ordet!





Det låg en silver fingerborg i lådan.

Det blir perfekt till nya kuddar och bonader som ska skapas. 




























Populära inlägg