Fyra dagar ledigt och ändå inte återhämtad!


Helgen har varit tung med svullen läpp och värk i ansiktet. Bitit sönder en tand och ändå försökt att leva i nuet. Lättare sagt än gjort.

Försökte dölja min ankläpp med läppstift:)

Henke och jag besökte Plantagen och hag fick ett fikonträd och bambugräs till balkongen. Tacksam är ordet. Tack fina Henke verkligen!!!



Bornholms fikon/fikus

Bambugräs som jag ska plantera om i större kruka och låta den bli stor.

Jag plockade blommor och skapade buketter... billig budget.



Lagade god mat hela helgen. Fetaostrullader med tomater potatis och grönsaker.

Vi åt på mina loppisfyndade kakfat i engelskt porslin.

Jag monterade upp min l80-tals lampa i hobbyrummet och blev nöjd. Väldigt fint fynd.



Lördagkväll bjöd vi varandra på persiljespett.

Efterrätten blev ost kex vin och physalis  eller hur de nu stavas.

Söndagen bjöd på uppehåll i regnet som varat i dagar.

Magnolian i arboretumet blommar rikligt i år.

Måsen häckar på samma ställe som alltid.

Havet skummade...

Vårskålarna är utblommade i stort. Svampväxt.

Pant som inte är pant... naturen tar inte tillvara på aluminium precis.

Inte ens rost på denna gammla burken.

Kablekan blommar i bäckar och diken. Vackert!
Avrundar helgen med att rena hemmet och har nu fått en stor ful skorpa på överläppen men snart är det läkt och jag går vidare. Jädra mumherpes som poppsr upp av stress och oro.
Imorgon är en ny dag!
























Populära inlägg