Byggt en cool retrospegel på fot!


Ex antal timmar idag jobbade jag med att plocka isär en retrolampa jag köpt för 25kr för längesen i brun plast. Foten var sprucken och kontakt saknades så idag tog jag beslutet att rädda lampan till ett annat projekt.
Jag ville åt tyngden på foten som var under plasten och själva mässingsböjen.
Teakplattan är från en retro toahållare, jag borrade hål i den och monterade ihop en spegelhållare.
Plockade isär spegeln och borrade hål i bakstycket och satta ihop allt.

Vips en cool snygg rakspegel/sninkspegel.
Mässing på foten och mässing på spegeln. 

Placerade brickor på bakstycket för att få den snygg.

Spegeln kan nu böjas efter behov och höjd.

Jag blev mycket nöjd med resultatet även om det tog tid och kraft som jag inte har just nu. Men jag är beslutsam till tusen och envis.




Populära inlägg