En fuktig dag!


Igår föll regnet ner hela dagen. Jag satt inne och broderade ett blomskydd till fönstret.

Idag gav jag mig ut... tvingade mig själv.

Insåg rätt snabbt att det var väldigt fuktigt och kvavt ute. Blev genomsvettig på ett nafs.

Men jag landade vid havet en stund. Måsarna var som tokiga på mig då de har ungar på marken.

Inspekterade stigen vid bäverhyddan och såg att någon har gjort sig en brygga och en sittbänk med brasa till.

Bävrarna är dick borta någon har mördat hela bäverfamiljen. För jag tror inte att de har flyttat självmant.

Tipp trapp trull.. ett svantåg.





Titta vilket fint emaljkar ( tungt) som någon lämnat vind för våg. Väldigt litet och nätt. Skulle vara fint att odla krasse i.

Plockat 21kr i pant utanför Malandsbadet/parkeringen.

Stannade till och tvättade händerna ordentligt vid fotbollsplan. 
Gatkamomill är en växt som doftar ananas och med den kan du krydda ditt te eller tex smaksätta grädde.
Stoppa ner några kvistar i grädden utan rötter och låt stå över natten. Ta bort dem och rör runt, vips en ton av ananas i grädden.

Idag gjorde jag en positiv upptäckt på arboretumet. Boholkar har satts upp. Det glädjer mig.

Insekter är viktig för pollineringen och mat åt våra fåglar i naturen. Speciellt murarbin behöver hotell till sina avkommor.















Populära inlägg