28 grader


Jag hade intevtålsmod att vänta tills kvällen kom.
Gav mig ut i hettan med en liter vatten och keps. Plockade hallon blommor och kantareller samt fyra pantburkar.

Blev sugen på en hallonpaj och några hallon var mogen.

Nu poppar de verkligen i markerna.. men lite regn behövs. De är torra och stannar upp för att växa ut ordentligt.


Fick ihop några km iaf med en liter vatten och kepsen på.

Mötte en goding på vägen.., människor var inte och tänka på ingen var på en promis förutom jag.. skratt! Är väl värmen som håller dem inne eller i en pol eller vid havet. Mina tankar går till folket som jobbar i vården det är tuft i värmen och gamlingarna lider.

Besökte arboretum trädgåren och fann denna knopp... cool måste ha koll på det trädet för att se hurxdrt utvecklas:)


Blommorna blev säkert glad för vatten de blev hängiga men reder sig nog.
Jag stekte på kyckling med curry och några nyplocksde kantareller till pastan. Blev utsökt gott testa ni med!

Kan inte äta för mycket gurka i denna värmen...




Mums...önskar er en fin lördag!


Populära inlägg