Stenungsbakad pizza hemma!


Jag blev sugen på att göra vegetarisk hemgjorda stenbakade pizzor när jag cyklade. Å när jag kom hem gjorde jag degen.

1 paket jäst
En nypa salt
3msk olivolja
5-6-7 dl vetemjöl dvs tills du får en smidig deg.
Låt jäsa 30 min.

Ugnen 275 grader och stenen inne från start så den värms upp lugnt.
Stenen kommer från en ” raclettgrill” som jag hivat men stenen är underbar.

Jag använder en rikligt mjölad bakspade som jag fyndat på loppis.
Fyllde mina pizzor med veg. tema idag. Jättegoda blev de.

Zucchini ( för stekt i olivolja) och broccoli är supergott på pizza. Prästost gör sig bra och ger massor av smak.

Lycka till!! 










Mums! Jag fick ut sex pizzor av min deg. De täcker stenen precis. Går att göra mindre och ännu flera som picknick pizzor:)


Populära inlägg