Din Tur...


Rätt av Dintur att göra lite reklam och påminna alla människor som tycker att de inte tar sig någonstanns. Det finns möjligheter närmre än man tror ibland.
Jag har aldrig råd med semester. Inte ens att åka till storstaden över en natt det ruinerar mig helt. ( Stockholm) 
Sommar på sommar löpper men jag kommer aldrig iväg på något annat än mina cykelturer och fågelskådarsvängar som T står för bensinmässigt. Vi har delad ekonomi för att jag vill ha det så.

Jag har inga skulder men jag har räkningar hyra mobil tele tvlicens försäkringar och läkarbesök och mediciner.

Det lilla som blir över går till loppis återbruk och att unna mig det lilla i livet.
Gudars ska veta att jag är inte ensam om att ha det tuft ekonomiskt. 
Å jag vet att värre tider än detta kommer enmot mig med stormsteg baksidan av sjukdom.

Ekonomi påverkar hälsan och själen. Lusten och viljan till att må bra. 
Pengar är 90 % av ditt liv hur du än tänker.

Jag kan inte kalla detta ödet " din tur, min tur" ... men kanske med lite buss hit ich dit gör det lättare iaf.

Populära inlägg