Kovlands julmarknad 2015!

Någon har koll på fotografen;) Lite kul;)




Det hade inte varit fel med en liten strömstare här på isflaket.

Det är ofta kyligt i kovland och inte var det varmt idag heller tvärt om riktigt bitit i kinderna.
En värmande fäll kan ju vara något att sätta baken på.


Herre på täppan kanske....det lär gå fort ner sen!

En välkomnade snögubbe!!

Tjohooooo!

Hihihih ingen näsa lik den andra....precis som det ska vara.

Jag såg att en tomte redan hoppat i en kasse på väg någonstans.



En bra julklapp till sin fru, sambo, flickvän, vän kan jag tänka mig och tycka.

Blev banne mig ett julkort av denna bilden.




Personliga mössor det gillas.

Å hej vad det går,,,jag blev sugen själv att åka på rumpan ner.




Med lite motljus i linsen lockades kvällsljuset fram lite tidigare än det verkliga mörkret.



Glada marknadsbesökare;)

Lars Inger Kent Marita

Kovlands vaktmästare: Ricky Åkerdahl min son;)

Han fixade hamburgarna  på grillen non stopp....ingen ska bli utan;)

Barnen tycker det är superkul med snö och längtar troligt efter den äkta varan från skyn.


Hamburgare är en klassiker på julmarknaden.

Bästa Alva som håller i en del spakarna för att få saker och ting att rulla på på marknaden.

Alva; du har tillstånd att ta dessa bilder till föreningens syfte om du namnger mig.

Jag tror att tomtemor är busig minsann;)

"Som plockad ur en saga"

Smeden var där i år igen.

Alltså så söt liten flodhäst, på marknaden finns det många fina julklappar den den som redan har allt.

Två till som har full koll på fotografen;)

Klart det ska vara julsånger på en marknad.



Ingen marknad utan popcorn och sockervadd.


Har det inte kommit någon snö då fixar de snö såklart!



Tomtefar och Tomtemor.


Gåbingo är något Kovlansparken också är känd för förutom idrott och dans.

Det var säker stor skara som besökte marknaden idag. P-vakterna hade fullt upp.

Populära inlägg