Godmorgon medmänniskor!



Min magra frukost. Surdegsbröd utan smör med tunna ostskivor. Havregrynsgröt med kanel och solrosfrön samt pumpafrön. Min nya loppisströare blev perfekt till fröer,) Nu gäller det att hålla i kost och motion för det hänger i hop med ångest och stress. Jag har lärt mig allt jag redan visste men det sitter lite bättre nu i hjärnbarken. Österåsen är ett matande infohus med väggar som talar och personal som rullar på rutiner. Fantastiskt råkost och goda middagar i gräsanda. Men det fungerar du lägger dig mätt. Du svälter inte. Men väggarna talar, saker flyttar på sig och du blir tagen inpå din själ på Östersåsens hälsohem det är mina ord och min erfarenhet! Framför allt du får vänner för livet!


PS! det är fotoförbud inomhus på Österåsen därför kan jag inte fota den goda maten som serveras där,( Vi får heller inte fota de som bor där under vistelsen.

Populära inlägg