Stornäset

Jag och Tobbe besökte Stornäset i hopp om att få se någon Stenknäck men ack vi fick nöja oss med vacker natur och några av de vanligaste fåglarna. Det blir en bra promis i kylan om man går längst ut på stranden och tillbaka. Det är lagomt i -14.
På vägen hem så hjälpte vi en kvinna som hade blivit ner mejad från vägen en bit ner i diket för att bussen skulle ta sig fram. Vi hjälpte henne snabbt och enkelt genom att gunga bilen så att hon kom loss.
Hade det hänt mig så hade jag uppskattat den hjälpen tänkte jag och gungade på. Det brukar vara min grej för jag kan vara jävligt stark ibland. Det har hänt för att jag flyttat berg....det är väl min ilska, min bitterhet, min lag, mitt sätt och mitt jävlar anamma som styr den biten. Men den ska väl svalkas av på grön hotellet Österåsen då kanske.


Det vattnet som smälter i solen fryser snabbt till is...

Ljuset faller fint genom skogen...

Min sambo Tobias med sin Bävermössa.

Trädkryparen gjorde sig till känna.

Populära inlägg