Österåsen eller inte!?

Det där med Österåsen hopar sig med problem...
Varje gång jag ska dit måste jag sjukanmälas till F-kassan och varje gång får jag karens. DVS 4 jävla karens dagar för att åka på ett hälsohem. Och dessutom så kan jag få avslag när jag evt. måste söka sjukpenning.
Om jag ska till Österåsen blir jag utskriven ur det inskrivna programmet jag går i via arbetsförmedlingen och måste ju söka sjukpenning grundad inkomst som kan leda till avslag.
Alltså 4200kr + resor + karensdagar + avslag: inga pengar alls! Är det värt det, blir jag bättre av att veta att jag inte kan betala hyran? 
Jag måste också se till så att jag kommer in i en åtgärd varje gång för annars blir jag utan ersättning där emellan också.
Fick just denna informationen via telefon med F-kassan.
Jag blir galen!

Populära inlägg