Mix av bilder från kvällsturen den 16/4 på stornäset!

Vitkinad gås våran första, jag har aldrig sett den tidigare så det var extra roligt;)

Det var ett ensamt par som gick och plockade mat på ängen i närheten av Näset.



Grindarna ut till Stornäset. Hundar ska hållas kopplad vilket inte alla fattar tyvärr. På sommaren går kossorna löst i hagen ibland även hästar. Men det finna andra djur att ta hänsyn till denna tiden på året. 

Bocken ropade tex. höga toner efter sina honor igår...vi kunde inte se bocken men rådjurs honan såg vi gå längs stenmurs kanten längre ner på näset. Det är verkligen ett naturreservat att tala om stornäset.

Enterna angriper Tobias han är i skräck stackarn! Hihihi
Vi har kul....;)

Pigsvin al´a träd!

Haren smög fram i Alträsket.... det är vårat tredje möte med samma individ.

Äntligen så fick jag Rödhacken på bild om än en dålig bild men den får duga som bevis.
Nästa gång jag går på nästet hoppas jag fånga en bättre bild. Den var inte skygg satt bara väldigt tokigt till. Kameran har svårt att fokusera om det är för mycket grenar osv runt omkring modellen ifråga.

Solens magiska timmar på kvällen ger vackra bilder,,,

Trallen ut till udden på näset är lagat;) Härligt, mindre lera med oss hem;)

Strand skatan gick ensam längs kanten, den kändes så ensam och övergiven. Jag hoppas att en vän kommer snart och ger den sällskap.

Jag hittade en kota i sanden...

Storspoven

En jägare....en lat jägare mötte oss vid parkringen då vi skulle åka hem.
Han undrade nog varför vi gick och ropade uggleläten...men vi missade en Kattuggla eller en Hornuggla tack vara mig igår, bara för att jag var för ivrig in i skogen. När ugglan hörde mig så drog den iväg längre in i en annan skog dit vi inte kunde gå. Tyvärr så hade mörkret kommit då klockan var ca 20.30 så jag kunde inte få någon bild. Vi kan alltså inte säga vilken uggla det var. Ett nytt försök med mindre iver i brallan någon annan kväll denna veckan får det bli.

Populära inlägg