Kvällen på Stornäset!

Klicka på bilderna för att se dem större!
Vad heter denna gröna vackra växt tro? Någon som vet?

Bocken...jag kan se svagt att den var lätt skadad på halsen, hoppas att den mår bra trots allt.
Den sprang då glatt och gick även och betade längs våtmarken.

Häger

Häger

Häger


Storskrake som har fått napp!

Storskarake

Gräsänder

Fantasifågel

Droppar

Tobias längs en av trallgångarna på näset....vi har så mysigt jag och Tobbe på våra små/långa turer i naturen;) älskar verkligen detta...tänka att asfaltsblomman jag skulle bli natur tokig;)

Vy över en del av näset...härligt hur alen börjar att skifta bort i träsket i sin lila färg och hur vackert vinröda buskarna är längs strandens ena sida.

Tobias antecknar fåglar och tider....som vi sen dokumenterar på Mofnet.

Tobias kikar ut i mörkret för att räkna alla kanadagäss som landat ute vid stranden.

Tranan

Tranor i det mystiska

Haren som jag lyckades fånga trots mörkret. Tittar du noga så kan du se att bilden nästan ser ut som en oljemålning i strukturen. Ibland blir även bilder med sudd och skak rätt så fina i min mening.

Haren byter nu päls så jag misstänker att jag inte lär se den så många gånger till i vit dräckt.

Populära inlägg