Att leva på hoppet...


ATT LEVA PÅ HOPPET

Ibland är det bara att leva på hoppet....göra sådant man inte vågar, men ändå längtat efter.
Ta steget, till något nytt i livet...törs jag, kan jag ...kommer jag att få på käften!?
Hur vet man om man är rätt ute med känslor och funderingar kring livet?
Kan du svara?
Vet du hur man ska leva rätt, vet du vad som är rätt och fel?
Jag tror att vi alla människor är som barometrar som sticker i höjden av lycka ibland men som lika fort kan dala ner och sjunka som en båt på djupt vatten.
Jag har börjat tänka mer och mer,,,lev här och nu ta vara på all kärlek du kan.
Om vi kan ligga på mitten av barometern så kanske vi finner en balans mellan + och -.
Bara låta dimman lätta trycket över bröstet istället för att täppa till, bara låta solen värma den delen som vi fryser mest om.
Känna efter när det gör ont för att ta hand om oss och känna efter ännu mer när det känns bra för att komma ihåg det som är bra när vi har ont.
Ont i hjärtat av kärlek, lättnad och lycka i hjärtat av just det kärlek!
Att leva på hoppet och sen slänga oss ut.....det är en möjlighet vi har. Bäst att ta vara på den!

Av:Petra Eriksson //Kram


Populära inlägg