Merloslott!


En fin dag på Merloslott som ligger intill Timrå.


Vi tog oss äran och gjorde en rundtur med kameran..


Framför slottet, en svan med ett barn...


Lite olika statyer som ger slottet karaktär...


Mängder av Ekollon och stora Ekar över allt...


Röda bärbuskar som sticker fram med sin knalligt härligt röda höst färg:


Vid dörren stod denna vackra urna...jag menar jag skulle kunna bo i det där slottet....


Hålla i..


Dörrar ni vet vad jag tycker om dörrar...magiskt!


Höstlövens färger förändras...spännande att se alla skiftningar;)


Blommar ut det sista krafterna....


Genom fönstret fotade jag denna skönheten!


En av dagens bästa bilder,,,skön känsla tycker jag att den förmedlar;) Genom fönstret och in i rikemans salen....jag vill ligga där på divanen och njuta av fin musik och sippa på en god drink;) 


Rosor finns det mängder runt hela baksidan av slottet;)


Här inne förvarar de viktiga papper...


Jag blir glad;)


Jag tänker på hostmedicin...av någon anledning.


Härlig kontrast mot det mörka....


Den sköra lätt rosa rosen....doftade himmelskt gott!


Portalen upp genom skogen;)Jag hittade faktiskt en gul kantarell när jag kom in i skogen..;)


Liten känsla av Robin Hood!



Små söta oätliga saker....men härlig färg och de gör sig bra på bild.



Stigen runt Merloslott....


Två!


Röksvamp...


Röksvamp!


Slottet lite på avstånd...


Tobbe sittandes på Lärkträden som växt sig gigantiskt stora!


Äppelträ i mängder...minst 5 olika sorter;)

Populära inlägg