Kreativ vecka som gått!


Återbrukade Henkes 60 års buketter till ett konstverk i hans hall.







Det har varit några riktigt bitiga dagar ute senaste tiden.

Fick en fin bok av en granne. Svindyr bok. Tacksam och dessutom är den helt underbar.







Fick även en kruka som hade en rosa rosett men jag slipade lasyren och målade den röd samt lackade. Nu blev den mer jag. En julros ska köpas till den.

Virkade en tomteluva till hyasinter så de inte blommar samtidigt.

Fyndade ett gäng fina kulor som någon gjort själv med tejp. Vilket jobb! Målade om hållarna med guldfärg istället för silver.

Virkat två ekollon till lilla tallen i köket.

Sytt ett bälte av jeans med fickor till trädgårdsredskap eller liknade. Återbruk är det bästa och ihop med en kreativ person händer det grejor.



Blev ett förkläde också perfekt när jag målar.

Klockan 22 en kväll fick jag en idé om att sy mig en tonfisk. Det kommer nog bli ett gäng sillar också.










Populära inlägg