Min helg


Helgen… ensam skönt med egen tid.

Helgen började på fredag 12.00… när jag kom hem efter jobbet cyklade jag till skogen och regnet började ösa ner.



Gula kantareller 

Trattis









Pannkakor hjortronsylt plommon rökt ost


Städat på balkongen och tittat till mina odlingar.



Sommarens sista hallon.



Stormen Hans har fällt min favorit björk före bävern.











Hittade en rostig figur på stranden. Ett ansikte.

Pimpsten som fått vackert slitage av sanden.






// Helgen har varit en återbyggande helg för mig.
Betalat räkningar.
Jobbat med bilder från dopet som låg i kameran.
Lagt ner massa prylar i källaren som blokerade hallen.
Kört en avkalkning på kaffebryggaren.
Tvättat ett täcke.
Promenerat och fotograferat.
Fyllt på mina medicin i två dosetter.
Köpt vitaminer på nätet.
Slängt sopor.
Duschat
Diskat flera gånger.
Försökt vara social gick inget vidare.
Vattnat växter.
Rensat på balkongen och dammsugat där.
Tänt vit salvia och rensat luften.
Insett att jag har en lättare förkylning.
Ätit dålig men har ätit.
Kollat på serier på tven.
Skrivit en nota.
Besökt loppis i stan.

Vängåvan 



Bakluckeloppis

Unnat mig sushi.

Köpt tomater från Ljustorps tomater på bondens marknad.

Byggt en sarg runt min blomskylt.



Ska köpa ledslinga och montera på innerkanten.



Det var min helg… fått mycket gjort och imorgon är det måndag och jobbdag. Hoppas jag hinner ladda om energi till det.







Populära inlägg