Dockteater


















Grunden är kartong och pappertejp. Klätt med naturpapper som är i stil med handgjort papper.
Jag byggde även pelare osv för att ge dioraman mer levande känsla.



Staketet är gjort av bitar som egentligen skulle ha monterats på målardukar.



Bladguld och lite fuskmålat diorama ger en känsla av ålderdom.

Viktigt att måla lite naivi och bulligt på mina kulisser.







 
Jag fick feeling och tillverkade en liten dockteater av kartong som ni sett.
Träkloss modell större som jag sågat linjer i för att kulisserna ska kunna stå upp.
Meningen är att få ett djup i testern.
Kulisserna är målad på akvarellpapper med akvareller.
Komstnaden är endast färgen i stort sett.
Material och tapetklister samt kreativiteten är här gratis eftersom jag fått allt material av en vän.












Populära inlägg