God mat syliga äpplen och fantastiska fynd!


Hösten går mot sitt mitten… löven faller och svamparna poppar upp.
Det doftar jord löv och våt mark.
En bukett astrar står länge som snittblommor. 

Många äpplem blir det ibland på äppelträden. 





I helgen har jag njutit av amerikanska pannkakor med sirap. 

Stenungsbakade pizzor. 

Jag gör egen deg och kokar egen sås till pizxorna.

Skinka salami lök champinjoner tomater och oregano.





Gillar verkligen min stenplatta. Perfekt till varma mackor också.

Ringblommor 





Snäckor håller mig kvar vid havet året om.

Hela helgen har sett ut såhär…

Men vädret stoppade inte mig från en loppistur med Henke. Fyndade en Ps klocka Ikea för endast 80kr.

Kosta boda glaslykta Gösta Wärff 20kr.
Splitt ny teakklocka endast 20kr. 



En större panter med hatt. 10kr

Uggla i keramik 80-talet Gösta Grähs 15kr ett kap.



























Populära inlägg