Blixtrar och dunder!


Blixtrar och dunder inträffade idag när jag var i skogen. Riktigt ruggigt.. räknade omkring 12 blixtrar och flera nerslag inträffade i närheten av mig. Jag sprang som en tok för att komma undan faran. En grantopp rök och masten längst upp på berget tog många slag från blixten. Det dånade något oerhört och jag tappade hörseln på höger öra länge. Men det börjar komma tillbak nu som tur är.
Jsg var så genomblöt att jag fick ställa mig i badkaret för att klä av mig. 
Kantarellerna jag hann och plocka innan värsta åskan drog på låg kvar i korgen när jag kom hem fast jag sprang som en toka. 
Vädret vänder fort och är en inte på säker mark blir det till att snabbt röra sig fort hemåt.
//

Apropå väder vind insekter och natur. Köpt mig ett coolt myggnät till balkongdörren. Magneter som återsluter när en gått igenom. Smart uppfinning. 59kr på Coop. 79kr till dubbeldörr. Inga slöa getingar ska krypa på golven hos mig i höst.


Populära inlägg