Det är krig mot myndigheterna!


Igår torsdag... tillägnade jag större delen åt 1177 chat med npf mottagningen. Samtal och mejl till arbetsförmedlingen utan svar förutom i växeln.
Tragiskt ... energi tömmande om något.
Och mitt i allt helvete ska jag försöka att inte triggas i gång till gråt och förtvivlan. Vilket är omöjligt!!!
Hela kroppen värker och hjärnan snurrar. 
Vart fan är samspelet i samhället och hur i hela helvete kan en person på fkassan döma mitt öde i frågan?
Har hon gått i mina mockasiner?
Och hur fan tänker förnedringskassan? Blir människor frisk av att slängas ut på gatan?!

// Jag fick iaf god mat av mor och far. Katrinplommonrullader.

En bastu med mor och hennes vännina blev det också idag för att tänka på något annat än missär.

Hittade två broderier jag gjorde som femton åring. Tydligen var jag rätt haj på det redan då.
I småskolan var jag värdelös på att brodera verkligen.
Men det tar sig med åren.



Önskar mig ett par vantar med solstickan mönstret. Skissade lite på något åt det hållet idag. Räkna maskor och fantisera lite... mor kanske får till något på sikt när den slipas till.


När jag kom hem gjorde jag solstickan på ylle lite snabbt. Den blev cool tycker jag. Blir en fin kudde som jag ska sy ihop idag.

Som vanligt hade jag massor av mat med mig hem från mor och far.
Inlagd strömming tex. Otroligt gott! Tack mor!





Populära inlägg